VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

onsdag 19. august 2015

Vanillacake swirls


God dag.
Jeg er vist en "skippertak" blogger. Blir lenge mellom hver gang jeg får publisert, og arkivene mine hoper seg opp med kaker.
På tide å få de ut i "verden" kanskje? Hihi
Selv er jeg akkurat hjem igjen fra en fantastisk tur til Vietnam, men siden jeg har dratt med meg noen lumske IDIOTISKE magebakterier hjem, så holder jeg fortet på hjembane før jeg tørr å begi meg så langt hjemmefra....doen er min beste venn...hahaha. Har forresten god selskap av kjæresten som lider av samme skjebne...urk.
Fordelen er jo at nå rekker jeg å skrive litt her inne på bloggen da.

Denne kaken er en kake jeg lagde som "ekstra kaker" til ett bryllup i fjor vår. Oppskriften er hentet fra Manuella Kjeilen fra bloggen Passion4baking, sin bakebok.
Husker jo selvsagt ikke hvilken oppskrift det var nå, men mener å huske dette var en vaniljekake med fløtekrem til pynt.




Små enkle kaker er fine å pynte med perler og marsipan sommerfugler.


Swirlene har jeg laget ved å farge ene delen av kremen rosa før jeg har oppi en del med hvit og en med rosa på hver sin side av sprute posen.






Håper alle nyter sommerdagen og har en litt bedre dag en jeg har.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar