VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

onsdag 11. februar 2015

Fifty shades of grey cake.


God dag. I disse fifthy shades tider så fant jeg ut at denne kaken var på sin plass å få publisert...(eller var det pupplisert det var? )

Men for de som ikke "tåler" litt morsomme kaker, så anbefaler jeg å heller kikke innom igjen en dag senere.
Denne kaken laget jeg for noen år siden og det var det ei hyggelig dame ifra Oslo som ønsket seg den til mannen hennes som ble 40 år, og hun ønsket å overraske han litt. Det tror jeg hun klarte også.
Det er jo kjempe morsomt når man kan lage kaker som kan gi en liten wow effekt.

(Beklager den DÅRLIGE  bildekvaliteten på dette innlegget) 

           
Kaken har jeg laget av sukkerbunner. Først en langpanne som jeg har skjært til kropp av, og så har jeg  puppeform, men har du ikke det, kan du fint lage puppene av små stålboller som du feks får kjøpt på IKEA. 

Modeller bunnene så de får den fasongen du ønsker kroppen skal ha.
Så smører jeg opp hele kroppen med smørkrem.


Marsipanen farger jeg med IVORY  fra Americo color for å få hudfarge.



"Lær BH" laget av svart marsipan og sukkerkuler.


Jeg har lest bøkene til fifty shades of grey,  men tror ikke jeg skal prioritere tiden min til å se filmen på kino....men kanskje når den kommer på film?
Nå har jeg jo også fått innstalert et durabelig hjemmekino anlegg, så tror jeg går for det siste alternativet.
Med eller uten fifty shades, så ønsker jeg alle sammen en fin fin dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar