VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

onsdag 19. august 2015

Anita og Børges drømmebryllup



 Hva er vel koseligere enn bryllup?
Jo å bli BEDT i bryllup....og enda bedre: Være FORLOVER for sin venninne gjennom 21 år.
I fjor sommer ble jeg invitert i et EVENTYR bryllup.
Min bestevenninne Anita skulle gifte seg med sin Børge, i GEIRANGER!!!!
Fyttikatta, de fant jo den vakreste plassen det er MULIG å arrangere et bryllup på også da.
Når man kjører ned mot Geiranger så mister man jo nesten pusten av beundring over den vakre naturen vi har her i Norge.
Da jeg kjørte avgårde og kom nedover fjellgeitveiene måtte jeg jo bare stoppe for å ta bilde.
Men gjett en gang: Kameraet mitt VIRKET ikke? Å hvorfor det!!!?!! Jeg GLEEEEMTE batteriet hjemme på kjøkkenbenken (der det lå til lading)???? ERRE MUUUUULIG?????


 Jeg kan aldri tilgi meg selv akkurat det, så bildene jeg foreviget dagen med, ble da min ringe IPHONE.....så bildene er ikke av den beste kvaliteten, men dog bedre enn INGEN bilder.
DET skjer IKKE igjen......



Anita overlater aldri noe til tilfeldighetene, og ALT var gjennomført til FINGFERSPISSENE.
Invitasjonen vi fikk var håndlaget og gjenspeilet alt i hele bryllupet.
IPHONE tatt bilde....mens jeg knurret for at jeg hadde glemt igjen batteriet. MEN det er vakkert da :D

Selvfølgelig fikk jeg gave når jeg kom inn på suiten jeg skulle sove på i helgen. Anita asså....Her har hun laget en sjokoladegave til ALLE gjestene...snakk om KOS. Dessuten fikk jeg den beste belgiske sjokoladen jeg EVER har smakt.
Jeg KOSTE meg :D
Helgens opphold var på Hotell Union og det var virkelig et koselig sted.
http://www.hotelunion.no/no/




Ikke så aller verst utsikt ;)
Måtte sette meg ned med ett glass vin å nyyyyte utsikten uttover Geirangerfjorden og stillheten, før bryllupshelga tok til for fullt.

 Morgenen etter ankomst var den stoooore dagen. Bruden er i frisørstolen, og champagne og jordbær er servert brura.
Det håret her her jeg i hele mitt liv vært misunnerlig på forresten, siden jeg selv ser ut som en sopelime på håret i forhold ;)

 Etter vi hadde dollet oss opp og brura var hårfin så spiste vi lunsj i bryllups suiten til Anita og Børge. Mangosalat med reker.
Så var det klart for å få på kjolen....VANDREKJOLEN. Historien om Anitas kjole kan dere lese her:
http://www.kk.no/historier/husker-du-historien-om-«vandrebrudekjolen»-33181
En fantastisk historie :)


 Anita ferdig pyntet i den nydelige kjolen, med flotte Jaydon ved sin side. Jaydon som skal gi bort mamman sin til Børge.


 Så var de lykkelig gift, og forsegler giftermålet med et kyss overfor gjestene.


 Det fine brudeparet foran geirangerfjorden.


 Snakk om stemningsfullt sted å servere velkomst champagnen?
MAGISK!!!!



 Jeg husket bare å ta bilde av foretten(???) Jeg som pleier å ta bilde av hver smitt å smule som smaker godt? :D
Røkt andebryst som smakte NYDELIG.

 Tramp tramp tramp opp på stolen. Nuss nuss.....


Min gave til brudeparet var KAKEBORDET. Noe som bydde på en utfordring eller ti siden det Nr 1: var sommer og varmt. Nr 2: kakene måtte fraktes i sommervarmen fra LILLEHAMMER til GEIRANGER( det er LANGT). Nr 3: Den raskeste veien var steng(Tyyypisk nok). Nr 4: Den veien som var åpen var HUMPETE og BRATT. Gulp....kjørte med bagasjen full av kjøleelementer og hjertet langt oppi halsen.  Men tro det eller ei, kakene kom HELBERGET frem. 


 Jeg fikk frie tøyler av Anita på Designet av kaken. Det eneste hun ønsket seg var at fargene var i LILLA.
Siden kakene skulle fraktes omtrent Norge på tvers, så satte det litt føringer for hvilken smaker vi kunne velge, men det ble 3 forskjellige GODE kaker.

 Den minste kaken inneholdt Annas sjokoladekonfektkake med belgisk sjokoladekrem og cognac marinerte jordbær.
En kake for de VOKSNE.


 Den neste kaken inneholdt sukkerbunn, med passionfruktcurd og hjemmelaget vaniljekrem. Jum, jum jum.....


 Marsipankake med friske jordbær, vaniljekrem og sjokoladebiter.


 Friske jordbær dyppet i DEILIG mørk BELGISK sjokolade. Juummi....


 Franske makroner med sølv hjerter, fylt med forskjellig fyll.


 Deilige konfekt biter.


 Hjemmelaget cocnackuler....HIMMEL de er GOOODE. Disse var vel det første Anita sa hun ønsket seg, siden jeg alltid lager disse til jul og de er GODT beryktede ;)





 Roser i mange forskjellige lillanyanser.



Og som seg hør og bør, så ble kaken delt av brudeparet.

TAKK for en FANTASTISK bryllupshelg Anita og Børge. Dere skapte opplevelser fra gjestene kom til de dro.
Og jeg ønsker dere et like vakkert liv som dere er som personer selv.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar