VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

fredag 19. april 2013

Chocolatmoussé dessert.


God dag kjære lesere.
Det er fredag, det er helg og det er tid for fri og kos( For noen av oss da) Og det er ikke minst dagen for å gi bort "GIVE AWAY" premien.
Seertallet stiger i et stort tempo fordi dere er så snille å deler siden min med deres venner.
Håper alle mine nye lesere finner noe på bloggen som de synes er nyttefullt.
Er det noe dere savner inne her, er det bare å komme med innspill, så skal jeg se om det kan løses.
Hvem som er den heldige som får ett snowflakes utstikkersett, ser du litt lenger ned i dette innlegget.

I dag har jeg en oppskrift på en superenkel og utrolig god dessert. Denne desserten er enn sånn type dessert som barna mine ELSKER. Den har sin opprinnelse av at jeg alltid har igjen rester etter kakebaking, og alltid nyttegjør meg det i slike type desserter.
Du kan selvsagt også lage ingrediensene til denne nydelige sjokolade mousseen KUN for å nyte den i en dessert.




Fransk sjokolademoussé

Ingredienser:
250 gr sjokolade
75 gr smør
2 ss kald og sterk kaffe
9 eggehviter
150 gr sukker

Metode: 

         Step1:
  • Finhakk sjokoladen og tilsett smør. Smelt det i mikron på korte intervaller på 10 og 10 sekunder, eller smelt det over ett vannbad. 
  • Rør godt, og tilsett kald kaffe. La blandingen stå på benken og kjølne.                             Step 2:
  • Visp eggehvitene, og tilsett sukkeret litt og litt. Miks på høy hastighet til det er en fin røre.
  • Rør i ca 1/3 av den avkjølte sjokoladeblandingen, i eggehvitene. Rør godt, før du så tilsetter litt og litt, til sjokoladen er blandet i. 



Så har jeg i lag-vis av den deilige sjokolademoussén, vaniljekrem, og digestive kjekssmuler i ett glass.
Pynt med det du har for hånden. Jeg brukte litt hakket sjokolade. Men her ser jeg for meg at feks friske bringebær kunne smakt himmelsk.
Denne mousseen bruker jeg mye i mine kaker, og den er knall god både til sukkerbrød og til sjokoladekake.
Håper desserten frister, for den er super enkel å lage.

Men nå er det over til fredagens GIVE AWAY og tid for utdeling av SNOWFLAKES utstikkere. Disse utstikkerne har jeg selv og jeg bruker de masse.
De kan brukes på marsipan slik som jeg gjorde på min forrige bryllupskake, eller de kan feks brukes for å stikke ut kjeks med.

 Den heldige som får ett slikt utstikker sett er: Cathrine Sundset .
Send meg adressen din, så får du det snart i posten.
Ønsker alle en nydelig fin helg.

1 kommentar:

  1. Hva slags sjokolade bruker du? Vaniljekremen du bruker, er det sånn ferdiglaget eller lager du den selv?

    SvarSlett