VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

søndag 30. juni 2013

Sminkekake til konfirmant.


Hei og god kveld.
Det har vært stille lenge fra meg, og nå hoper det seg opp med kaker på minnebrikken som må deles med dere. Så jeg må bare å ta meg tid til å få det inn her på bloggen. Jeg lover at det kommer mange innlegg med hva som foregår på kjøkkenet mitt om dagen.
Det er jo høysesong for festligheter, og til alle festligheter hører det med en fin kake på kakebordet.
Det er brylluper, konfirmasjoner, dåp og runde tall på bursdager. Det er rett og slett tid for å bruke kreativiteten sin og frembringe noen kaker som jubilanten ønsker seg.





Denne jubilanten var en konfirmant som ønsket seg sminkekake, så da var det bare å lage marsipansminke.




På toppen av det lille hjertet så lagde jeg denne nydelige svanen. Den har jeg laget med en silikon mould, og man får jo så utrolig fint resultat.
Jeg malte på nebb og øyne, og sprayet svanen med pearl spray.




Man ser konturene i fjærene, og den ser riktig så naturtro ut.


En rushbørste og et skrin med pudderkuler i forskjellige farger.



Nå burde jeg kanskje undersøkt hvilken farger hun brukte til daglig, men det ble valgt lilla og blå ;)




Langs kanten foran valgte jeg å plassere navnet til jubilanten. Og jeg har valgt en rosa marsipanbord nederst på kaken.




Inni denne kaken så er det sukkerbrød med hvit sjokoladekrem og rørte jordbær.
Under marsipanen har jeg laget en sjokoladeganash som forseiler kaken og gjør også at man får en veldig rett og fin kake når marsipanen kommer på.


Håper alle har en fin kveld, og i morgen kommer det en bryllupskake her så titt gjerne innom for en kikk :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar