VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

søndag 18. november 2012

Buttercream winter wedding cake.

 God søndagskveld.
Ett lite tilbakeblikk på sommer i går, og da kan man la det isblå som reflekterer vinteren komme i dag. Dog jeg mangler snøøøø her i Lillehammer, og det synes jeg er skikkelig stusslig når det først er vinter. Lurer litt på hvordan snødansen er?
Det jeg skal vise dere i dag er en litt annerledes kake enn jeg pleier å lage.
Men elsker man utfordringer, så lager man kaker utenom det vanlige også. Buttercream wedding cake med isblå roser.
Denne kaken er jo perfekt til et vinterbryllup.
Dog er det en liten utfordring å få kaken jevn og fin med smørkremen og det krever laaang tålmodighet og nøye presisjon å få den glatt å fin.
Kan trygt si jeg var litt små stressa når jeg drev på med denne kaken, men kom i mål selv med min perfeksjonisme.





3 etager med bryllup i isblå og hvitt.
Personlig synes jeg buttercream er noe ekstremt mektig, men liker man ikke marsipan, så er jo dette ett alternativ.
Oppskrift på buttercreme får du her: 

50 gr smør
50 gr flott matfett
300 gr melis
3 ss melk eller sitronbrus.

Miks godt sammen og ferdig til bruk

Denne kremen blir veldig hvit og fin, og den kan også farges i alle farger. 



Et hvitt porselen brudepar på toppen, omgitt av en roser i nydelig blåfarge. Veldig morsomt å lage en kake som ga litt andre utfordringer.

TRUE LOVE!!!!

Litt ekstra hvite perler gjorde at kaken fikk den lille ekstra touchen.




En enkelt rose gir en fin helhet.

Håper søndagen nytes med de du er glad i. Ta vare på kvelden, hverandre og den kommende uken. Ønsker dere en fin november uke, og følg med, for det kommer nok flere innslag med forskjellig variant i den kommende uken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar