VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

mandag 19. august 2013

Yoga kake.

Da er det slutt på helga og en ny uke står for døra. Det har vært skolestart i dag å jeg har to gutter som må snu om på ferierutinene og komme tilbake til skolerutiner. Så her har det vært en trøtt start på morgenen.
Håper alle nyter siste rest av sommeren og er klare for høsten.
I sommer så hadde min gode venninne Anne Mette 40 års dag, og i gave fikk hun blant annet denne kaken av meg.
Hun feiret dagen sin med jentetur på fjellet(som jeg desverre ikke hadde anledning til å være med på)der de hadde ridetur på islandshester, bading og yoga i det fri. Syntes derfor denne kaken passet utrolig godt.
Kaken er laget av en sukkerbunn, som jeg har fylt med hjemmerørt jordbær og hvit tobleronekrem.


Dette er en veldig høy kake. Det måtte tre sukkerbunner til for å få denne høyden.



Jeg har brukt funky letters for å lage "40"tallet.


Yoga figuren har jeg skjært ut for hånd i svart marsipan. En silhuett som symboliserer og beskriver jubilanten.




Sommer, yoga, blomstrer, natur, hester og svaner.



Ett fantasi tre med blomstrer og perler.

Bak på kaken har jeg skjært ut silhuetten av en hest.


Litt fantasiblomstre langs en "trestamme".




På toppen lagde jeg en svane. Er ikke denne flott? En silikonmould som tilogmed gjengir strukturen i fjærene. 


Ha en strålende fin uke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar