VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

torsdag 14. februar 2013

Chorizobakt torsk med løk og tomater.




Heia. Og happy valantines.
I dag serverer jeg ett lite middagstips. Ikke spesielt mye røde søte  hjerter, men ett nydelig fiskemåltid som du kan overaske kjæresten med. Hva skulle man gjort uten havets delikatesser?
Men jeg må krype til korset, og si at det som løfter denne retten ett lite hakk, er kjøttbasert. Chorizio fra spania, er liksom prikken over i;en her.
Denne retten kunne faktisk gi litt asosiasjoner til bacalao, og alle husets middags spisere var godt fornøyd og meget mette når retten var fortært.
Og super enkel var den også å lage. Hva med å prøve denne retten til de som påstår de IKKE liker fisk? Barna, mannen, eller en eller annen uvitende kjøttspiser? Jeg er HELT sikker på at du kan omvende nesten alle med å servere denne fiskeretten.



Ingredienser for  torskdelikatessen: 


1 fiskefilet i passe størrelse til bordets gjester, f eks av torsk eller annen hvit fisk 
1 løk i skiver 

50 g chorizopølse i skiver 
100 g cherrytomater 
1 hvitløkfedd, hakket 
½ ts timian 
salt og pepper 
Frisk koriander





Først setter du pannen på middels varme og steker løk og hvitløk til det er mykt.
Skru av platen og tilsett tynne skiver av chorizio og tomater og rør dette sammen.
 Krydre fiskefileten med  salt og pepper(Jeg har brukt rose pepper) Og hakk frisk koriander og strø over.
Legg fisken i en ildfast form, og hell løk og chorizoblandlingen over.
Stek fisken på 200 gr i ca 12-15 minutter.      

Saltkokte amandinepoteter:
400 gr amandinepoteter.
400 gr havsalt
0,8 l vann.

Kok opp vann og tilsett så saltet.
Ha oppi potetene når det koker skikkelig, og kok til de er møre. Tid kommer ann på størrelsen på potetene, men ca 15 min burde holde.




Da er det bare å anrette på tallerkenen og servere dagens middag. Nyt dagen, om du feirer valentines eller ei.
Enjoy.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar