VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

mandag 12. november 2012

Lemon curd til franske makroner

 Oh hoooly lemon curd. Lemon curd får du kjøpt i mange butikker, men det er ikke noe som slår den hjemmelagede varianten.
Smaker så utrolig ekte og godt. Og det beste av alt er at det er super enkelt å få til selv.



Her kommer oppskriften: (Jeg har delt oppskriften i 2 når jeg laget den, siden jeg bare skulle ha litt lemon curd til mine franske makroner)


Saften fra 2 sitroner
Revet skall fra 1 sitron
1 dl sukker
4 eggeplommer
45 g smør


 Vask sitronen godt, før du bruker et egent verktøy for å lage lemonzest. Pass på å ikke få med det hvite av skallet. Dette gir en bitter vond smak.


 Deilige strimler med sitronskall.


 Press ut fersk sitronsaft.


 Skvis ut aaalt du klarer. Edle dråper.


 Mål opp eggeplommer, smør og sukker.

 Bland dette sammen i en glassbolle som du setter over en kjele med kokende vann. Ha i sitronjuicen og skallet.



Visp dette sammen til du får en tykk røre.

 Fortsett å vispe til den tykner. Dette tar ca 7 minutter.

 Nydelig lemon curd som er klar til å avkjøles.

 Ha den ferdige curden i ett glass eller bolle, og avkjøl den i kjøleskapet.


 Så er det bare å nyte lemon curden.
Jeg brukte min til mine franske makroner, som dere skal få se mer av i morgen.
Ett hvert menneske burde få gleden av å smake disse deilige makronene, så det er bare å prøve seg.
Enjoy the baking.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar