VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

torsdag 2. september 2010

Pur sjokolade hamstring.

Om jeg fikk bestemme skulle alle spise minst fem sjokoladebiter hver dag.
Da skulle konfliktene bli ferre - ettersom sjokolade motvirker blodsukkerfall. Kjærligheten♥ skulle bli større - ettersom sjokolade ♥ gjør at vi føler oss forelsket. Men fremfor alt skulle vi bli bedre mennesker - ettersom GOD Sjokolade♥ krever at vi stopper opp en stund og bare nyyyyter.............

sitat Chokladfabriken




Noen ganger så har jeg to syndrom som det ene kalles "hamstring"  og det andre kalles avhengighet av nytelse...og siden ICA  lokket med supertilbud på sjokolade, så var det jo bare å stappe ungene i bilen og sette kursen mot nærmeste ICA ;O)
Siden jeg baker en god del, og jeg helst bruker ekte sjokolade i kakene mine der jeg kan, isteden for kakao, så går det en del sjokoladeplater her i hus. Men jammen godt det er lang holdbarhet på de, for sammen med det jeg hadde i kjøleskapet etter gardemoen hamstringen min, ble det  et helt tårn ;O)
Så da er i hvertfall noen av ingrediensene til julekonfekten sikret både for i år og neste år;O)

Nå er jo ikke sjokolade det som er mest kjent for å gi god samvittighet, så jeg tenkte jeg skulle skrive opp et MEGET klokt sitat fra USA's tredje president :
"SJOKOLADENS ♥ fortreffelighet, hva gjelder helse og næring, kommer snart til å gjøre at den foretrekkes fremfor kaffe og te i Amerika - noe som allerede har skjedd i Spania."
Thomas Jefferson (1743-1826).

Den mannen her liiiiker jeg ;O)

Bare selve ordet "sjokolade" har noe nesten magisk ved seg ( jeg kan nesten kjenne smaken bare ved ordet ), og de som er sjokoholikere er enige om at smaken helt klart er magisk. Historien om sjokolade startet helt tilbake til 600- tallet i Mellom-Amerika der mayafolket dyrket kakaotre. Kakaobønnene ble mye verdsatt og ble til og med brukt som betalingsmiddel, for ti kakaobønner kunne man få kjøpt en kanin og for hundre, ja da kunne du få en kone;)
Nå er jeg ikke sikker på om noen vil få en kone om de i dette århundre kommer med  100 kakao bønner , men kommer de med 100 sjokoladeplater derimot, ja da hadde jeg helt klart latt meg kjøpe...om jeg ikke hadde vært gift da ;O)

♥ ER MAN SKAPT TIL NYTELSE, SÅ SKAL MAN NYTE. Henrik Ibsen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar