VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

onsdag 20. april 2016

Golden wedding


Hei hei. 
Da er det vist deilig VÅR å bryllupstid igjen. 
Fy søren så deilig det er å slippe vinter, kulde, snø og dritt. 
Selvfølgelig kan man gifte seg på vinteren også, men jammen er det best med bryllup på sommeren ;) 
Men som dere sikkert skjønner så er jeg og sommeren best venner :D 

Det går jo månedsvis mellom hver gang jeg får lagt inn noen av kakene mine, men jeg har en god grunn asså. For her hjemme pusses huset opp for alle timene som finnes i døgnet, så det blir lite tid til baking om dagen. (Egentlig burde jeg begynne oppussings blogg også, for FY SØREN så fint vi får det ;) Tror jeg må ha VERDENS flinkeste kjæreste) 
Men flaks at alt i arkivet fortsatt ikke er ferdig publisert, så kan jeg få ut noen bryllupskaker som kanskje kan gi litt inpirasjon for vordende brudepar :D 

Men forresten så har jeg laget en SKIKKELIG kul kake i det siste da. Som pappan min bestilte. En ØL kake. Den må jeg få vist dere en dag, for den var helt sinnsykt morsom å lage. Vent å se. 

Denne kaken lagde jeg vel for ett par år siden. Så på tide å få den ut.
Tema var GULL.
Så morsomt å lage bryllupskake i noe annet enn rosa og standar farger.


Gullkulene er marsipan jeg har penslet med spiselig gull maling.


Firkantede kaker er utrolig stilig.
Men denne kaken er STOR.
Den serverer vel ca 120 personer, sånn isch.
Rundt kaken er det gullbånd som ikke er spiselig. Disse tar man av på en og en etage, før man skjærer i kaken.








Det var GULLKAKEN sin det. Ser ikke så stor ut ser jeg, men DET er den.

Ha en nydelig fin kveld folkens, så skal jeg se om jeg får lagt ut litt flere kaker denne uken :D


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar