VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

lørdag 6. april 2013

Grisekake i gjørmebad.



Hei alle flotte mennesker.
Dagens kake er litt uvanlig, og veldig grisete ;)
Noen ganger så blir jeg spurt om de morsomste ting, og denne gangen var det mine barns tidligere barnehage tante som kom til meg og lurte på om jeg fikk til å lage en spesiell kake.
Hva serveres når grisebonden har bursdag? Jo, en gris selvsagt.
Jeg fikk helt frie tøyler på utformingen, og etter hva jeg forsto så ble kaken godt mottatt av jubilanten.





Denne søte grisen er laget av min fantastiske sukkerbrødoppskrift som ALDRI blir mislykket og vil du prøve den kan du finne den her

Selve grisen laget jeg i en "sportsball" form. Denne kan du få tak i hos kakeboksen her: http://www.kakeboksen.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=610&category_id=24&option=com_virtuemart&Itemid=61


 På grisen må man selvsagt ha sløyfe.
Den er laget i marsipan, og jeg har brukt et prege kjevle for å få mønsteret.
Dette kjevle kan du vinne ved å gå til min FB side og dele denne søte grisen med dine venner.
Jeg trekker en vinner på mandag 8 April kl 21.00 av de som har delt dette innlegget med sine venner.


Dette er ett utrolig fint kjevle, å kan brukes for å lage fine mønster både på marsipan, marshmallow fondant, sukkerfondant, kjeks etc. 
Gå inn på min FB side og del dagens innlegg, så blir du kanskje den heldige vinneren.


 Min sønn Luca, var litt forferdet når jeg laget denne kaken, for han mente ganske så bestemt at jeg kunne da ikke lage en jentegris til en mann. Han mente grisen hadde ALT for lange øyevipper.
Når jeg minte han på at han har de vakreste "dårevimpene" selv, så ble han litt fornærmet på mamman sin ;)
Men vi ble fort venner igjen, da vi snudde praten over på hvilken kake han skal ha på sin bursdag.


Rundt grisen smeltet jeg sjokolade og lagde "gjørme" som grisen koser seg i, der den ligger i sola.

Håper dere har en fantastisk fin lørdag.
Følg med på min FB side og her inne på bloggen. Det vil komme ett dryss av GIVE AWAY fremover, så liker du å bake og ønsker deg litt bakeutstyr så er det lurt å kikke innom igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar