VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

mandag 20. august 2012

Svane bryllup

God dag til alle fantastiske mennesker.
For en stund siden hadde Julie Sigstad bryllupsmesse på den fantastisk flotte bryllupsgården Sigstad som ligger idyllisk til på Biri.
Der var det invitert brudepar som alle skulle gifte seg på denne gården. Jeg hadde laget denne mini bryllupskaken, som vi loddet ut til ett heldig par.
Det morsomme var at av de parene som var med i trekkningen av denne kaken, så hadde brudgommen i paret vært bortom kaken min flere turer og vært kjempe innteresert i kaken. Som oftes er det damene som styrer med kake og annet små ting som skal ordnes til den store dagen, men her var mannen oppriktig deltagende i planleggingen. Var så korslig å se.





 På toppen av bryllupskakene har det igjennom tidene vært standar med ett brudepar laget av plast.
Det er jo sååå mye finere med en svane?
Det var første gang jeg laget denne svanen, så jeg ble ikke 100% fornøyd, men det er bare å øve videre.


 Tror denne kaken hadde vært enda finere om alt hadde vært i hvit. Men er jo morsomt med litt farger en gang i blant også.


Man kan skimte litt rosa i bunnen av svanen, og det var fordi jeg opprinnelig satte svanen på den lille rosa kaken på bilde under her. Men så angret jeg meg, og da ble det selvsagt sittende igjen litt rosa på marispanen. Sånn går det når man plutselig får ideer i hode og man må forandre ;)

En ekstra kake. Stakk ut hjerter i forskjellig rosa toner og størrelser og lagde "lappeteppe" dekorasjon.


Ønsker dere alle en fin dag videre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar