VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

onsdag 4. juli 2012

Portobello med chevre, del 1 av trilogien: TRE RETTERS PÅ GRILLEN!!


Halloen!!! 
Jeg ELSKER sommer....simpel as that. Og jeg elsker å lage mat. Forholdsvist enkelt oppsummert det å. 
Men det går jo litt i perioder. Noen ganger er det ustyrtelig enkelt og ikke minst deilig å få mat servert, men stort sett så klør jeg i fingrene etter å skape noe, lage noe, teste ut noe og finne ut om jeg kan råke på nye favoritter. Jeg er så heldig å jobbe sammen med flere mennesker som er like lidenskapelig opptatt av å skape gode matminner som meg, og jeg kan love deg at pausene våres ofte består av å fantasere om alt godt vi kan lage. Og det utveksles mang en DEILIG oppskrift. Denne forretten her er Heidi sin oppskrift, og jeg har egentlig skulle laget denne sååå mange ganger, men aldri kommet meg så langt at jeg har fått gjort det. ENDELIG fikk jeg testet den ut. 
Dette er del 1 av "trilogien", TRE RETTERS på grillen. I morgen får du hovedretten, og så kommer den vidunderlige grillede desserten. Akk hvor deilig det er med SOMMER!!!



Ingredienser til 2 personer: 
2 store portobello sopp
2 TYNNE skiver fersk ananas
2 ss pesto
2 ss olje
2 skiver chevre
Salt og pepper

 Finn frem det du trenger av ingredienser.


 Del opp tynne skiver med ananas. Mine ble litt i tykkeste laget, så prøv å skjær de litt tynnere enn jeg har gjort her.


Pensler soppen med 1 ss olje, og 1 ss pesto.


 Legg en skive ananas og en skive chevre på toppen. Strø over salt og pepper.


 Lag på lag med litt uvante ingredienser. Klar for å puttes på grillen.


 Jeg la på folie på grillen, for å unngå at halve soppen sitter igjen på rillene i grillen. Det tok ca 15 minutter på øverste hylle i grillen før soppen var gjennomgrillet.

Når osten er smeltet, og ananasen er mør, er det bare å nyte denne gode foretten. Det er en mektig forrett, så jeg anbefaler å ikke gå på den mest mektige hovedretten sånn med engang.

I morgen kommer del to av triologien av grillet treretters som er en deilig baconsurret svinefilerett, så pay attention.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar