VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

lørdag 2. oktober 2010

Lørdags kylling


God lørdags formiddag.
I dag vil jeg servere en kjempe god kyllingrett. Lørdagens middag kanskje?
Deilig saftig kyllingfile med bakte cherry tomater, sopp og bacon, saltdampede sukkererter og bakte skiva saltpoteter.




Ingredienser 4 personer:

4 Kyllingfile
1 pk Bacon
3 store champignon
En pakke cherry tomater
3 charlottløk
En pakke sukkererter
Poteter
Oliven Olje
Salt
Pepper
Grønnsakene du trenger. Jo bedre råvarer du får tak i , jo bedre mat kan du lage.


Poteter, kyllingfile og bacon.


Vask og rens potetene for eventuelt jord, før du skiver de i passe tykke skiver.



Legg de i en ildfast form og strø over godt med salt og pepper og ca 1/2 dl olivenolje.




Jeg baker cherry tomater i ovnen, og det gir en fantastisk god smak. Legg de i en ildfast form og strø over litt havsalt og god olivenolje. Sett de i ovnen på slutten og stek i ca 10 min på 225 grader.


På tomatene bruker jeg denne oliven oljen. Den koster litt mer en vanlig oliven olje, men smaker MYE bedre.


Brun kylling fileene i en varm panne. Når de har fått en fin gylden farge legger du de i en ildfast form og ettersteker de i ovnen på 225 grader i ca 15 min. La de hvile litt under folie før du har de på tallerkenen.


Hakk champignon i fine biter. Og stek disse sammen med hakket bacon.


Jeg damkoker sukkererter sammen med havsalt. Dette er utrooolig godt, og er også verdens sunneste grønnsak.



Ferdig bakte cherrytomater.


Sprøe bakte poteter som er skivet med god oliven og havsalt. De blir utrolig gode. Og som dere ser bruker jeg godt med både salt og pepper.


På toppen av kyllingfileen legger jeg litt stekt charlottløk.

Da er det bare å sette kniven i, og nyte middagen.


Håper dere nyter lørdagen, selv skal jeg ha 8 middagsgjester i kveld og er klar for en dag på kjøkkenet, så jeg storgleder meg til å kose meg med både middag og dessert laging.
Hva som blir servert får dere vite i en senere blog;)



If your mind remains unchanged, you are re-creating every day the same world and the same devils. To see angels flying around, use your wings.

Paolo Coelho


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar