VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

mandag 20. september 2010

Kyllingsalat alla Camilla.






En ny uke kan være greit å starte litt "lettere" enn det helgas måltider ofte er. Dagens blogg er en salat jeg lager veldig ofte her i hus og er en sund og god kyllingsalat. Salat behøver absolutt ikke smake kjedelig. Det er så utrolig mye godt man kan putte oppi en salat, og man kan variere i det uendelige. Jeg har alltid grønnsaker i kjøleskapet, og salatene blir til etter hva som er å finne der. 


Ingredienser:

Kyllingfile
Rapidsalat
Paprika
Sukker erter
Cherry tomater
Ruccola
Melon
Agurk
Asparges topper
Oliven fylt med feta
Marinert fetaost.
Krutonger.



Først skjærer jeg alle grønnsakene, utenom asparges toppene, i passende biter.
Så skjærer jeg kyllingfileen i ganske små biter. Salte og peppre disse godt. Stek de til de er gylden brune.

Strø kyllingfile, krutonger, oliven og fetaost over salaten, før du så steker  ruccola og aspargestoppene i litt olje.( Aspargesen trenger litt lenger tid en ruccolan)  Legg dette på toppen av salatbollen.









Jeg serverer salaten min med hvitløk baguett som jeg har kjøpt på butikken. Et mettende og godt måltid.

Vel bekomme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar