VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

mandag 13. februar 2012

Dåpen til Niklas






Hei hei.
Jeg fortsetter med å få ut noe av det jeg har liggende på kamera, og som jeg enda ikke har fått publisert.
Det er sikkert noen der ute som enten kjenner noen, eller som selv har fått en liten baby som skal døpes.
Jeg var så heldig å bli tante til verdens skjønneste lille Niklas i sommer.
Og når lille knøttet skulle døpes var jo selvsagt ikke noe annet enn den beste kaken godt nok for det lille trollet.


Hvordan kaken skulle være fikk jeg frie tøyler til å bestemme, og det er jo alltid like morsomt, så valget falt på en putekake med diamant mønster.
Denne kaken kan man fint lage ut av en langpanneform også, men jeg har jukset, og kjøpt meg puteformer på cacas. Kjempe enkelt å få en fin form på kaken med disse formene.
Link til hvor du kan kjøpe formene finner du her


Brukte min utrolig gode sukkerbunn oppskrift som du finner her


Mye fyll??? Ja, det skal smake GODT :D Og siden jeg bruker amerikansk smørkrem utenpå sukkerbrødet før jeg kler den i marsipan, så dekker det hele kaken og gjør sølet bra igjen;)
Kaken er fylt med rørte bringebær, hjemmelaget vaniljekrem, fløtekrem og valnøtter.


Når jeg designer utseende på kakene jeg får frie tøyler på, så ender jeg ofte opp med kaker som er veldig "rene" og hvite i uttrykksformen sin.
Jeg synes denne kaken er MYE finere når den er hvit, enn om jeg skulle farget den baby blå?
Jeg synes det holder å ha den blå sløyfa og de blå skoene som symboliserer at det er en gutt som døpes.

Jeg har brukt mine utrolig fine funky letters utstikkerne til bokstavene, og jeg synes skriften blir lekker på en sånn kake.
Babyen har jeg laget i min moulding form og den kan du finne her

Å siden kaker skal spises, var det bare å forsyne seg.

Smaker utrolig godt med dette fyllet.


Her ser dere mitt fine fine tantegull og mamman hans.

Man kommer jo ikke unna de obligatoriske familiebildene på en sånn dag, og her har vi mine foreldre, min bror med lille Niklas og mamman hans. Fine mennesker jeg er så heldig å ha i livet mitt.

En liten titt til på lille trollet som har kastet kjolen for dagen. Han var jo snill som et lam under hele middagen, og var bare en eneste stor solstråle til ære for alle gjestene hans.
Rundt halsen har han korsett etter min bestefar. En spesiell gave til en spesiell gutt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar