VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

søndag 12. februar 2012

Bryllupskake til fotografering på Sigstad Gård.




Hei hei.
God morsdag til alle mammaer der ute. Håper dere alle blir satt litt ekstra pris på i dag.

Nå hadde jeg tenkt å legge ut ett innlegg som er viet til et spennende bryllups prosjekt som er startet opp på Biri.
Dette er et prosjekt som det ikke finnes noe lignende av i hele Norge.
I USA har de egne "weddingplanner" folk, og det har de også nå fått på Biri.



Der bor det et rivjern av en dame(jente?) som har startet opp sitt eget bryllupsfirma. Julie Sigstad har gjort drøm til virkelighet og startet opp sin egen virksomhet : Sigstad Gård. Skal du gifte deg og lurer på hva denne damen kan bidra med til ditt bryllup, så kan du kikke her: http://www.sigstadgaard.no/
Hun har satt i sving et helt nærmiljø og skaffet til veie alt av kontakter som du som skal gifte deg trenger.
Hun har samarbeidspartnere på  feks skreddersøm, tekstildesign, fotografering, håret, bryllups sangeren, pianist, bryllups musikken, sko og tilbehør, smykker osv osv.
Ønsker du å gifte deg uten å løfte på noe annet enn lommeboka, har du nå muligheten.
Du kan også plukke bare noen av tjenestene, for å supplere det du alt har ordnet på egen hånd.
Her kan man få det tradisjonelle herskapsbryllupet, eller man kan få det skreddersydd til sitt helt særegne temabryllup, der alle detaljer skreddersys brudeparets ønsker.
Julie er en fremragende kokk og hun leier ut de fineste lokaler på Sigstad Gård, og ordner en dag for dere som dere sent kommer til å glemme.
Jeg har selv blitt servert av denne sprudlene damen, og kan virkelig gå god for den fantastiske maten hun tryller frem.
Men det som er helt eksepsjonelt med denne dama må være hennes humør og service. Velger du å feire din store dag hos henne, så kommer du neppe til å bli skuffet. Hun ordner ALT for dere.
Jeg var så heldig å fikk være med på starten på denne dama sin drøm, og vi hadde en super dag med fotografering av alt som hører med til et bryllup.

Jeg fikk i oppdrag å lage en liten bryllupskake vi kunne ta bilde av i Sigstad Gård sin brosjyre og valget falt på en helt enkel hvit kake med en rosetopp og den nye trenden med cupcakes.




Til cupcakes i bryllup må man ha fine former, og valget falt på disse fine hvite elegante roseformene.





Og med tip 1B laget jeg en rose på toppen av cupcaken. Før jeg strør over hvite perler.

På et fat med flere av disse herlighetene, så synes jeg dette er like fint som en ordinær brullupskake. Dette er jo helt supert når gjestene skal forsyne seg. En kake til hver enkelt.


I tillegg til cupcakene, så valgte jeg å ha en liten bryllupskake jeg kunne sette på toppen av stativet. Da utgjorde det en fin helhet til bryllups servering.
Kaken er en ordinær sukkerbunn med rørt jordbær, hjemmelaget vaniljekrem og hele valnøtter. Uttenpå har jeg amrikansk smørkrem, som jeg er helt avhengig av for å få kakene fine og jevne når jeg skal ha på marsipanlokk. Oppskriften på denne fantastiske kremen finner du her

Til og pynte denne kaken brukte jeg spiselig lim og hvite perlemor perler.


For å lage dette diamant mønsteret i marsipanen har jeg en spesiell utstikker, men dette kan helt fint lages med feks en linjal. Legg perler alle steder der linjene krysses, så får du dette fine delikate diamantmønsteret.



Rundt kanten brukte jeg denne silikonformen som lager fine perler av marsipanen. Legg formen 15 min i fryseren, så er perleraden enkel å få fin og hel ut.

Legg perleraden nede langs kanten. 

Denne vakkre rosetoppen laget Norunn Øyen Hølmo. Den er laget i marsmellows fondant og den ble sprayet med litt perle spray for å få den fine glansen.


Rosetoppen er plassert på bryllupskaken og kaken er klar for fotografering.

Med en søt kake på toppen av dette stativet, og cupcakes på de neste etagene, så ble dette veldig fint. Og med Sigstad Gård sin vakkre have i bakgrunnen, så var det klart for fotografering.

Ble veldig fornøyd med sluttresultatet selv.


Her er Katrine i full gang med å sette opp riktig belysning.
Katrine og Freider må være de mest fantastiske fotografene i mils omkrets. Ikke er de bare ekstremt dyktige i jobben sin, men å se samspillet mellom ekteparet under fotografering er en underholdning i seg selv;)


Litt fine blomster som verten hadde ordnet istand til dagen.

Cupcake, jordbær, blomster og idyll.....sukk som man savner sommern.

Det var hektisk aktivitet denne dagen, og her er Julie i sving med å kle opp brud som skal fotograferes i en av tekstildesignerens sine kjoler.

Et bilde av en av de mange stuene på gården.

I denne fine blå festsalen kan de dekke det vakreste festbord, og dere kan ha en hyggelig bryllupsfest. (Bilde lånt fra Sigstads hjemmeside)

En flott gård som ligger i natur omgivelser, og er så vakkert at man kan miste pusten. (Bilde lånt av Sigstads hjemmeside)

I hagen er det en dam med roser rundt det hele. Vakkert.



Sommer er jordbær, og jeg får vann i munnen bare av se på bilde.


Jeg gleder meg til å følge Julie sitt prosjekt, og håper hun får masse å gjøre til sommeren.
Ønsker dere å bli medlem av hennes facebook side og få jevnlige oppdateringer, kan dere trykke på denne linken.

Søndag 26 februar arrangerer Julie bryllups messe på Sigstad Gård,  der alle hennes samarbeidspartnere har stand  med sine produkter. Så ønsker dere å få litt mer inspirasjon til den store dagen, kan jeg anbefale en tur hit for å hente litt ideer. Da kan dere henvende dere direkte til Julie for å melde dere på, siden denne messen er for inviterte gjester.

Ønsker alle en fin søndag og håper den nytes med de du er glad i.
V

2 kommentarer:

  1. Hærlig!! Tenk at det finnes en slik flott perle "rett rundt svingen"!!
    Det er nå man ikke skulle ha vært gift ;)
    Flott kake, cupcakes som frister og de omgivelsene <3

    SvarSlett