VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

mandag 26. mai 2014

Big purple weddingcake



Blue monday...or purple monday? Det er ihvertfall mandag og en ny start på en ny uke, og da fikk jeg tid til å få denne bryllupskaken inn på bloggen. 
Får man ikke lyst på kake? 
En ganske så massiv kake, som denne holder til mange mange gjester. 



Jeg tror at jeg selv liker de kakene med lilla ALLER best. Det blir jo så delikat og elegant.


Et vell av roser som renner nedover kaken.


I tillegg til roser så har jeg noen små utstikkere, som gir disse fine blomstene. Pynt med en perle og det gir et fint inntrykk.


På toppen av kaken har jeg strødd små sølvperler som jeg har kjøpt på matbutikk.


Det tar en liten EVIGHET å lage så mange roser, men det er jo verdt det.
Først har jeg farget marsipan i mange forskjellige lilla nyanser, og så blandet bladet i forskjellig sjateringer for å lage spill og liv i rosene.


Rundt kantene er det marsipanbord og marsipanperler laget med utstikkere.









Fikk et fantastisk fint lys når jeg tok dette siste bilde, og det er virkelig en skikkelig sommerkake.


Jeg har veeeldig mange flere bryllupskaker i galleriet mitt, så jeg tror det blir en sommer med bryllupsblogg her inne nå.
Håper dere får en knall fin mandagskveld videre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar