VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

onsdag 15. september 2010

Hyttas enkle forett.


I helga fikk vi endelig tid til en tur på hytta. Noe det er alt for lenge mellom hver gang vi får til. Og hyttetur for meg er ensbetydende med kos. God mat, sene kvelder med peis, rødvin og de menneskene du er mest glad i rundt deg.

Nå syns jeg hyttemat gjerne skal være litt enkelt å lage istand, det skal ikke kreve for mye utstyr og tid, men samtidig skal det smake godt. Vi har hatt mange kvelder der det har vært enkle og lite tidkrevende middager som taco eller ost og kjeks. Men alltid når vi drar på fjellet om høsten har vi våre tradisjoner og endeeelig var det klart for "høstmaten".
På lørdagen spiste vi en tre retters suuuper enkel meny, hvor dere får forretten her. Enklere kan det nesten ikke bli.



Ingredienser:

Flattbrød.
Crispi salat
Roastbiff
Sæterrømme
Rørte tyttebær
Og om du er på fjellet allikevel, så kan du plukke noen ferske tyttebær også.


Legg et flak flattbrød på hver tallerken og dandere i vei med ingrediensene. Og dryss gjerne over litt salt og pepper rett før servering.



Ringle rundt litt av den rørte tyttebæra, så ser det delikat ut også.
Dagens sitat:

Ingen vil slukke den ilden som varmer.
Ukjente ordtak.


En super enkel og veldig god forett. Man kan selvfølgelig bytte ut roastbiffen med hvilket som helst slags annet kjøttpålegg. I morgen får dere hovedretten, så det er bare å følge med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar