VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

mandag 13. september 2010

Crusli frokost med vri.

Gooood morgen. Ingen mandagmorgen blues her i hus, så starter dagen med en solfrokost.  Jeg er ikke spesielt glad i brød til frokost, så jeg varierer litt med alle andre varianter jeg har. Når jeg blir skikkelig matlei, syns jeg Crusli er et kjempe godt alternativ. Og dette er min variant av hvordan den spises.





Ingredienser:
Cruisli
Yoplait
Druer
Flytende akasie honning
Eventuelt melk.


Jeg tømmer yoghurten oppi glasset og tilsetter den mengden crusli jeg ønsker. Og så ringler jeg deilig akasie honning over blandingen. Akasie honning er den aller beste honningen, men det går selfølgelig an å bruke vanlig honning, eller ingen honning i det hele tatt.




    Søt og god blanding. Perfekt for barna som liker det søte, men allikevel vil ha det litt sunnere enn nugatti skiva.


                                                              En skje med honning.


Om man ønsker kan man også tilsette litt melk. Noen ganger bytter jeg ut yoghurten med Biola melk med jordbærsmak...kjempe godt.


                         Til frokosten serverer jeg et glass urtete med akasie honning. Nyyydelig.


Vel bekomme:O)


Dagens sitat: 

Våkn opp med et smil og jag etter livet ... Lev det, nyt det, smak det, lukt det, føl det.
Joe Knapp

 Crusli har noen av de sunne ingrediensene som korn gir, men er også søtt, så et alternativ du kan bruke frokostblandingen til, er å gjøre som jeg gjør til mine barn, å knuse litt crusli over når jeg har servert vaniljeis ,dette syns de er veldig godt. Og jeg har også fått servert ostekake med crusli bunn av en venninne. Det var kjempe smart og utrolig godt, og det er mye sunnere enn kjeksen som vanligvis brukes. Hvis man noen gang kan si at ostekake er sunt da.

27 kommentarer:

  1. Cruisli kan vel ikke akkurat betegnes som sundt da.. ;) mere dessert.. men så godt ut.

    SvarSlett
  2. Det er mye kalorier, men næringsrike ingredienser med mye energi;O) Super frokost før en hard treningsøkt feks:O)

    SvarSlett
  3. dt så veldig godt ut, mn d gjør jo alt du legger ut her :)

    SvarSlett
  4. Det ser fint og godt ut, men for mye søtt til meg. Du er en flink og kreativ dame.))

    SvarSlett
  5. Så godt ut :))

    SvarSlett
  6. Så fantaskist ut :)

    SvarSlett
  7. Du er helt rå på kakedesign...skulle gjerne vært "prøvesmaker" på det du lager...hehe:)

    SvarSlett
  8. Har bare en ting å si: respekt!!! For arbeidet du gjør er skikkelig håndverk :)

    SvarSlett
  9. fikk ide når familien skal spise vanlijeis. Og skal videre føre tips om bunn til ostekake

    en fan av bloggen din

    SvarSlett
  10. Ser kjempe godt ut......

    SvarSlett
  11. Stå på, Camilla! Det er kjempe spennende å lese bloggen din. Supert med så mange gode tips:-)

    SvarSlett
  12. Du gjør en kjempejobb:) skulle ønske jeg kunne hatt noen av de innskiativene dine til kakebaking:):)

    SvarSlett
  13. Bloggen din er super, du har så masse gode tips og ideer at det er en fryd å følge deg :-))

    SvarSlett
  14. Utroli arti å kikke innom bloggen din:) Er utdannet konditor, og elsker faget:)

    Mvh Merete Johansen
    (merete1974@hotmail.com)

    SvarSlett
  15. Måtte en tur på butikken i sta, for dette så virkelig godt ut, og det var VIRKELIG GODT! Namnam!

    Liker bloggen din veldig godt, innom hver dag :)
    Frida

    SvarSlett
  16. Så utrolig koslig at så mange blir inspirert til å lage noe av det jeg viser på bloggen. Tusen takk for fine komentarer.

    SvarSlett
  17. Ser veldig godt ut allt du lager.
    Takk for gode tips :-)
    Hilsen Mette

    SvarSlett
  18. Det skal jeg teste ut...

    Jeg blir så innmari fort matlei og noen ganger er det vanskelig å få i seg dagens viktigste måltid. Jeg er veldig kresen i matveien og da er det ikke alltid like lett.. hihi..

    Takk for tipset, Camilla :)

    SvarSlett
  19. Ser kjempe godt ut. Dette skal prøves. Spennende det du driver med. :-D)

    Mvh. Marit
    mhultma@online.no

    SvarSlett
  20. Kjempeinspirerende å se på bloggen din. Jeg får bare lyst til å hive meg rundt og bake til jeg stuper! :D Du er utrolig dyktig, og du har jo uten tvil en lidenskap for dette som gir deg det lille ekstra! :)

    SvarSlett
  21. Så smart og så godt det ser og høres ut :)

    SvarSlett
  22. Hmmm....dette er vel ikke et sunt alternativ til frokost igrunn. Anbefalingen sier at av dagens totale energiinntak skal maks 10% komme fra sukker og det dekkes nok inn i denne "sunne" frokosten. Lag müsli selv eller bruk 4 korn, youghurt naturell og søt det opp med noen fruktbiter, da snakker vi sunt :)

    SvarSlett
  23. Godt jeg har en "usunn" kakeside da, så det er lov med mye sukker :D

    SvarSlett