VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

onsdag 30. desember 2015

WEDDING CAKE WITH GUARDIAN DRAGON.




Noen ganger er man så heldig av å få æren av å bake bryllupskake. Nå ble jeg forespurt av sjefen min. Sønnen hennes skulle nemlig gifte seg med sin Japanske kjæreste, og de valgte å gifte seg her i kalde Norge. 
Forespørselen var om jeg kunne bake etter en oppskrift hun hadde. en PÆRE kake. 
Null problem sa jeg, og oppskriften ble bønnhørlig overrakt meg på JULEBORDET. Og med beskjed om at det var den eneste oppskriften som fantest, så den ønsket hun tilbake når den var ferdig produsert. 
Altså, det holdt jo på å gå skikkelig galt. Jeg hadde ikke konsumert sååå mye alkohol, men tydeligvis nok til at oppskriften var forduftet morgenen etter. Skrekk og gru. 
Det siste minnet mitt var at jeg hadde den sammenbrettet liggende oppå lommeboka mi når jeg ble hentet av samboeren min. Og dagen derpå var den altså VEKK. 
Jeg tryglet kollegaen min som hadde holdt julebordet hjemme hos seg, om å snu opp ned på huset sitt, for den MÅTTE jo ligge der? 
Nop, det gjorde den ikke. Jeg endevendte mitt eget hus, uten noe bedre resultat der. 
Jeg startet søket på internett for å finne tilsvarende oppskrift for å redde skinnet mitt. Nop, den fant jeg IKKE. 
Jeg antok at jeg bare måtte krype til korset og innrømme at jeg hadde rotet bort den dyrebare oppskriften, men plutselig, etter en uke så jeg oppskriften i mellom setene på bilen....Juhuuuuuu :D 
BRYLLUPSKAKEN var herved REDDET. (Og skinnet mitt også) 


Der er det gyldne dokumentet. En nydelig god kake, hentet ut fra et et ukeblad fra 1992. Ikke rart jeg ikke fant oppskriften på nettet kanskje. 





Selve designet på kaken hadde sjefen min ingen tanke rundt. Hun ønsket seg som sagt kun at smaken var pærekake. 
Så da hadde jeg frie tøyler da :D DET er jo det morsomste som fins. 
Siden bruden er fra Japan, og brudgommen fra Norge, måtte vi få til en kake som forente de to nasjonene. Idemyldringen fremkom med masse morsomme alternativer, men det var dragen jeg så absolutt ønsket å ha med. 
Det er vel de færreste som hadde VALGT at det skulle være en drage på en bryllupskake, MEN jeg synes det ble skikkelig kult. Jeg digger litt annerledes bryllupskaker. 
En drage som symboliserer at den passer på  ringene og kjærligheten til brudeparet. 
Det var faktisk samboeren min som har laget den fantastiske dragen, så jeg er mektig imponert. Multimannen min kan brukes til ALT :D 
Snakk om dreamteam :D 



Mr Dragon klatrer opp til toppen av kaken, og vokter over kjærligheten. En ekte beskytter.


 Vi syntes det burde være med flaggene for brudeparet.
Vi lurte litt på om kaken ble finere uten de, men ente opp med å ta de på.
Det er jo trossalt to nasjonaliteter som skal forenes.








 På toppen la vi to gullringer. En liten og en litt større. Det er mønster i ringene, men det er ikke så lett å se.
På siden vokser det japanske kirsebærblomster oppover kaken.




 Dette bilde liker jeg skikkelig godt. Her ser dragen levende ut, og den er på tur til toppen. Kult.


 Dragen bukter seg oppover kaken.
Dragen ble sprayet med perledust. En gylden perledrage.



På baksiden av kaken ser man dragens hele kropp.


 VOKTEREN.



Jeg håper inderlig brudeparet blir fornøyd.
Kaken er en overraskelse for brudeparet, så jeg gleder meg til å høre hva de syntes.


Vil med dette ønske alle et strålende nyttår. Ta vare på de du er glad i, og send en melding eller ta en telefon til de som du vet er alene på nyttårs kvelden.

2016 skal komme med masse flere kaker her på bloggen, så kikk gjerne innom ved anledning.

HAPPY NEW YEAR.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar