VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

søndag 11. august 2013

Blomstereng med sjokoladeganash


God dag kakemennesker. 
Det er så innmari deilig med sommer. Jeg nyter hver dag, og det er så deilig når man kan nyte sene sommerkvelder og kjenne alle de gode luktene sommeren bringer med seg.  Og jeg blir jo så inspirert av naturen når jeg skal lage mine kaker. 
Denne kaken fikk jeg helt frie tøyler på, og den var til min flotte venninne Anne Mette som ble 40 år. 


Kaken er laget i en oval form, så man får ett litt annerledes uttrykk enn man gjør med den standard runde formen. 
Inni kaken er det en sukkerbunn som du kan finne oppskrift på her
Denne sukkerbunnen blir vellykket HVER gang, og jeg har aldri opplevd at den synker sammen. 


 Inni kaken har jeg fylt den med mørk sjokolade ganash og rørte jordbær. En utrolig god smakskombinasjon.

Ingredienser: 
300 gr mørk sjokolade av god kvalitet
150 gr fløte 

Varm fløten i en kjele og ta den opp til kokepunktet. 
Trekk kjelen fra platen og tilsett hakket sjokolade. 
Rør til alt er smeltet sammen og la stå kaldt over natten eller noen timer. 
Pisk opp kremen, når du skal bruke den, så den blir luftig og fyll kaken. 

 All pynten er laget av marsipan.
Jeg farger vanlig gul marsipan i flere forskjellige rosatoner for å få litt liv og bevegelse i "blomsterenga".



 En søt kake med sommer som tema.


Håper dere får en nydelig sommerdag og titter innom bloggen litt innimellom. Følg meg gjerne på instagram også:CAMILLASMATOGKAKEDESIGN.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar