VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

tirsdag 9. juli 2013

Seilskute og sjokoladekake



God dag til alle sammen.
I dag har jeg FRI, og jeg tenkte å bruke dagen til noe så inderlig kjedelig som husvask.
Men før jeg starter, så tenkte jeg å dele denne sjokoladekaken med dere.
Det er jo sommer, og sikkert mange som nyter den på sjøen, så jeg tenkte at en seilskutekake måtte passe i dag.
Det er en sjokoladeganache kake, som jeg har prøvd meg frem med litt forskjellige teknikker på.
Stort sett så lager jeg jo de fleste kaker i marsipan, men denne kaken er laget med himmelsk ren sjokolade.


Denne kaken er en sjokoladesukkerbunn, fylt med jordbærmousse og vaniljekrem.

Oppskrift på sjokoladesukkerbunn kan du finne her: http://camillaskakedesign.blogspot.no/2010/09/sjokolade-sukkerbrd.html

Rundt kaken har jeg ett godt lag med sjokoladeganache, og det blir sinnsykt godt.

SJOKOLADE GANACHE: 

300 gr sjokolade av god kvalitet
150 gr fløte 

Smelt på intervaller i mikroovnen. 
Begynn med 1 min, så rører du i blandingen, og fortsetter med 10 og 10 sek til alt er smeltet.  Det er veldig viktig å ikke få blandingen for varm, for da blir den fort brent. 


Til seilskuta har jeg brukt en sjokolademould jeg har kjøpt på E BAY.
Jeg pensler først seilene med hvit sjokolade, så pensler jeg på blå sjokolade for å få sjø, og tilsutt, når den fargede sjokoladen har stivnet, heller jeg oppi mørk sjokolade slik at skuta får mørkt "treverk".


En litt morsom og annerledes form for dekor på kake.




Rorene er laget på samme måte som seilskuta. En skikkelig marine inspirert kake.

Det var det hele for i dag, og selv om solen ikke stråler fra åpen himmel i dag, så håper jeg dere nyter dagen allikevel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar