VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

torsdag 11. april 2013

Silverpearls weddingcake and cakepops til bryllypsmiddag på Sigstad Gård.



Det er tid for BRYLLUP. Det er jo snart sommer og med andre ord høytid for å gifte seg. 
Og da er det tid for min store lidenskap og favoritt: BRYLLUPSKAKER. 
Skal du i bryllup i sommer? Eller skal du kanskje gifte deg? 
Jeg håper ihvertfall at jeg får mange nye utfordringer på kakefronten innen mitt favoritttema. 

Jeg lagde denne bryllupsperlekaken til en veldig fin dag, som var et nytt konsept som Julie Sigstad på Sigtad Gård har  kommet opp med. Anledningen var en meget fin og spesiell BRYLLUPMESSE.
Messen ble arrangert som en bryllupsmiddag, der brudeparene var invitert til å sitte tilbords og få servert smaksprøver av bryllupsmenyen og bli presentert for produktene til alle samarbeidspartnerne til Sigstad Gård. 
Det var nydelig musikk fra Cecilie Ødegård som er utdannet ved norsk musikkhøgskole og har en magisk stemme, og litt av en meritt liste. Du kan lese mer om henne her.
Middagen ble en stor suksess og ble rundet av med det alle bryllupsmiddager skal inneholde: 
BRYLLUPSKAKE.  



Hver og en av "middagsgjestene" fikk også servert en nydelig cakepops. Oppskriften på disse herlighetene kan du se her
Hver og en pyntet jeg med en marsipanblomst med en perle i, lik de jeg hadde pyntet toppen av kaken med.




Det er ganske flott å lage ett kakebord, der alle kakene matcher temaet i bryllupet forøvrig. 



Denne kaken var en "mini" kake. Det er jo ikke alle som har 150 bryllupsgjester, men kanskje ønsker du deg allikevel en kake som har mange etager?
Da skal du vite at det går helt fint å lage en kake i feks 5 etager, selv om det bare er feks 50 gjester.

På toppen lagde jeg ett rundt sukkerbrød, som jeg kledde med marsipan. Så lagde jeg hvite blomster lik de jeg også pyntet cakepopsene med.


Ett blikk fra oven og ned.




Kaken ble plassert på ett bord i den blå spisesalen, slik at gjestene kunne se hva som ventet de tilslutt.


Disse ble godt mottatt, og de anbefales på det sterkeste.


Julie hadde pyntet festbord i den blå salen på gården.
Kunne du tenke deg å ha DITT bryllup på denne ærverdige gården som ligger på Biri?
Da kan du kontakte Julie Sigstad på Sigstad Gård.
Hennes FB side kommer du til ved å trykke her.

Nydelige blomsteroppsatser som gir høytidsstemning på ethvert festbord.

Og siden gjestene kjørte, og derav ikke kunne leske strupen på Italiensk rødvin, ble det servert et meget godt substitutt: Eple fra Helgøya.
Den var helt nydelig.

Ha en fantastisk fin kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar