VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

mandag 15. april 2013

Monster high cake


Heia alle sammen. 
I dag har jeg en give away her på bloggen som jeg vil dele ut, og alt du trenger å gjøre er å like min FB side, del siden og legg igjen en kommentar der. Jeg trekker en vinner av dere som kommenterer, når siden når 5400 likere, og det er kun noen få stk til det nåes. Hva give awayen er, ser du litt lenger ned i innlegget.

Dagens kake er til alle jentene. De blå jentene. 
Selv er jeg guttemamma, så jeg er ikke helt oppdatert på alle jentetingene, men DENNE kaken er altså skikkelig KUL. 
Jeg har en trollunge i mitt liv, hun heter Ingrid og er min bestevenninne sin datter. Og når den vakreste lille trollungen ønsker seg Monster high kake, da baker jeg Monster high kake. Tross jeg hadde ikke filla peiling på hva Monster high var engang, men hun viste NØYAKTIG hvordan den skulle se ut, så det var bare å bake i vei.  
Den skulle være blå, for all del ikke rosa, og det skulle være hodeskaller og SLANGE på toppen. (Beklager, jeg har alt glemt hva slangen heter) 
Så dette var min bursdagsgave til verdens fineste Ingrid. 
Og dere skulle sett når Ingrid, og resten av fnisejentene entret kakebordet.....Det ble stor oppstandelse, og ikke rent lite misunnelse fra bursdagsfølget.  





 Denne karen her tok sin tid å lage. Jeg bruker tylose i marsipanen min, slik at den blir smidigere å jobbe med.


     

Inni slangen måtte jeg bruke "armering" av grillspyd, for å få den til å holde seg. Og når du modelerer figurer, så husk på å lage de noen dager før kaken skal serveres, for de bruker ganske lang tid på å "herde".



 

Jeg pyntet med små "finnepå blomster" som jeg laget med den miste roseutstikkeren. Kjempe enkle å lage.
Dette roseutsikker settet kan bli ditt om du legger igjen en kommentar, deler og liker min facebook side her.
Jeg trekker som sagt en vinner når siden når 5400 likere, og det er bare få få til siden har det.



 Svart, hvitt og turkis/blått ble faktisk veldig fint. Og Ingrid fikk navnet sitt på kaken, og hodeskallene fikk sin plass.





  Mister snake fra oven. Kaken ble en to etagers sjokoladekake, som jeg fylte med alle barns favoritt : melkesjokoladekrem.
Vel, den pleier å slå ann hos de voksne også.


 Og her har Ingrid plassert hovedpersonen ved siden av slangen sin, og kaken ble komplett.

Tusen takk til Ingrid for den kreative utfordringen, og det var veldig morsomt å se ansiktet ditt når du så kaken;)


Det var det hele for i dag, og ønsker alle en fin start på uken.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar