VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

fredag 16. november 2012

Markblomst bryllup.


Heia og god fredagskveld. 
Det er kaldt ute, og egentlig snart tid for å tenke på jul, men fikk lyst til å vise dere ett lite tilbakeblikk til sommer og sol før vi for alvor starter på jula. Det er ikke så mye sommer å spore utafor døren min nå, men denne kaken får meg ihvertfall til å huske de deilige varme dagene. 
Dette var en bryllupskake som jeg lagde til en tidligere skolekompis som giftet seg i sommer, og ønsket var å gjenskape brudens markblomst bukett. 
Så valget falt på prestekrager og sommerfugler. 





 Kaken som er en stablekake ble laget med 2 forskjellige smaker. Den ene varianten som ble brukt er min favoritt i bryllupskake, som er hakket daimsjokolade, aprikos og fersken syltetøy med fløtekrem.
Den andre varianten var hjemmelaget skogbærblanding med kryddersirup og vaniljekrem.





 Prestekrage blomstertopp med sommerfugler jeg har sprayet med perlespray.

 En bukett med sommer.


 Hvordan jeg lager mine stablekaker, kan du finne ut hvordan gjøres her.


Nedover kaken lagde jeg "slør" av hvit marsipan som ble sprayet med perlespray.


Ett sommerblikk tilbake. Og enda tror jeg at jeg har flere bryllupskaker å dele med dere. Bare å klikke innom og se om du er interessert i flere kaker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar