VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

tirsdag 20. november 2012

Champagne bryllupskake



Den siste bryllupskaken for denne gang. Dette ble sommerens "champagnekake". Bruden ønsket seg ett stort vell av champagnefargede roser.
Dette er en kake jeg ble veldig godt fornøyd med, men så gikk fotograferinga rett vest og bildene ble dessverre sørgelig dårlig. Ikke funket kamera som det skulle, og ute var været grått, vått og ga dårlig lys.
Men men, det ble da ihvertfall noen bilder som kan yte rettferd overfor kaken.





 En stor og tidkrevende kake å lage, men det er jo så flott med masse roser som bugner nedover kaken. Dog så sverget jeg på at det heretter ikke skulle lages en eneste rose mellom mine hender mer.
Ser jo at jeg kanskje kommer til å måtte svikte det løfte;)
 Heldigvis ble bruden veldig fornøyd med kaken sin, så det var vel verdt alle timene med marsipan.

 En bryllupskake skal være ett smykke på kakebordet!!!


 Det er litt vanskelig å se, men rosene er laget i 2 forskjellige nyanser på fargen.

 Rundt kanten brukte jeg en bord utstikker som lager kjempe fine ornament.



Ett bilde av kaken når den var kommet på kakebordet. Vel bekomme.


Det var det på bryllups fronten for en stund, og fra nå, og fremover må man vel innse at det snart er jul. Da vil det komme litt juleforslag, både på kreative kaker, konfekt, mat og annet snask.
Håper tirsdagen nytes der ute, og ha en fin fin ettermiddag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar