VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

fredag 9. november 2012

Bryllupsmesse og bryllupskaker på Sigstad Gård.

God morgen.
Her lagres det inn "gamle" bilder, som burde vært lagt ut for lengst.
Jeg var så heldig å få være med på åpningen til bryllupsgården Sigstad i fjor sommer. Dette er en gård på Biri i Oppland (  https://www.facebook.com/Sigstadgaard ) som Julie Sigstad har startet opp. Julie er ei dame med glødende engasjemang og jeg har tidligere skrevet litt om både Julie og hva gården kan tilby, så om du ønsker å lese litt kan du kikke inn på dette innlegget : http://camillaskakedesign.blogspot.no/2012/02/bryllupskake-til-fotografering-pa.html

Denne spesielle dagen var Mona Grudt konferansier og det var virkelig en fantastisk fin bryllupsmesse som ble avholdt. Mona Grudt er tidligere misse dronning og nå redaktør i "Ditt Bryllup" (http://www.klikk.no/dittbryllup/) og er ei strålende trønder dame som passet perfekt for å gi Sigstad Gården den ære den fortjener.




Det ble bakt til den store gullmedalje for at alle som kom innom bryllupsmessa skulle få en smakebit av deilig bryllupskake. Jeg lagde pynten med sjablonger og rosa royal icing. Enkelt men veldig delikat pynt.


Metervis av kake. I denne var det standardfyll med sesongens rørte bringebær, hjemmelaget vaniljekrem og valnøtter.


Det var jeg og min venninne Norunn som bakte, og 4 stoooore kaker ble produsert. Hver av de var over 1 meter lange, og det tok sin kvinne for å få disse helskinnet frem.



Det ble også bakt diverse små munnfuller for å friste mest mulig.
Det er jo så utrolig mye deilig man kan lage til ett bryllup.


Ett fat med diverse forskjellige herligheter.


Franske makroner med rødt perlestrø. Disse burde vært obligatoriske på ethvert festbord. Gud jeg elsker makroner.

Mini vanilje cupcakes med hvit sjokoladekrem. En perfekt munnfull.

Need I say more? Jummiii.

Et tips til bryllup er å servere kuvert kaker istedenfor den standard store bryllupskaka. Da kan man feks ha forskjellige cupcakes som man kan pynte i de mest uendelige varianter og smaker. Her har jeg laget en større variant av vanilje cupcaken, og de ble borte alle som en.


Litt ekstra pynt av roser og rød sjokoladehjerter sammen med disse fløyelsmyke herlighetene.

Og så disse da....petit four. Vel, det er ikke noe som tilsier at de ikke burde bakes, spises og nytes.
Dette er små munnfuller som tar litt tid å lage, men de blir utrolig gode.
Vaniljebunn, aprikosmarmelade og toppet med flytende fondant. Pyntet med sølv sommerfugler i marsipan.


Petit fours nr 2. Disse fylte jeg med ferskensyltetøy, og pyntet med sjokoladesigarer.




Og alle dager fortjener en variant av sjokolade. Det behøver ikke å være bryllup for å servere disse.
Ønsker du å produsere VERDENS beste brownie, så klikker du deg inn her, skriver opp ingrediensene på handlelista de, handler, baker og nyter.


Mammas sølvfat passet perfekt til å servere gourmet bitene på.








Konferansier Mona Grudt iført en nydelig kjole laget av Toril Vestad. Hun lager de mest fantastiske kreasjoner til både hverdags og fest. Det er absolutt verdt turen innom siden hennes og se på alt hun lager.
http://www.cocoonart.no/index.html


Til bryllupsshow må det være bryllupskjole oppvisning, og denne dagen bydde på utrolig mange fine kjoler. Både klassiske og de litt mer særegne.

En kort og enkel ull kjole.



Også klær til brudgommen kan Toril Vestad lage, og jeg synes denne varianten gir et blaff av nostalgi.

Modellene samlet i det nydelige høstværet.

En vellykket og veldig flott dag. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar