VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

fredag 17. september 2010

Hyttas dessert, med hjemmelaget kremmerhus.


Hva er en god middag uten dessert?
Igjen det enkle, men utrolig gode. Pærer i Amaretto saus. Mine pærer har jeg kjøpt i Sverige, men man kan bytte ut de, med hvilken som helst annen form for frukt eller feks hermetiske fersken. Jeg har brukt sjokoladesaus i hjemmelagede kremmerhus til å dekorere, som jeg skal vise deg enkelt hvordan man lager.De er ganske enkelt geniale.


Ingredienser:

Sjokoladesaus
Minipærer i amaretto
Friske tyttebær eller annen bær.
Alt er enkle ingredienser man kan ha med på tur.





Jeg dekorerte hver enkelt tallerken med forskjellig mønster. Til dette brukte jeg et hjemmelaget kremmerhus.

                                                    Kremmerhus: Klipp en firkant av matpapir.

              Del denne firkanten i to, så du får to trekanter, der den ene skal brukes.

Hold spissen på trekanten opp mot håndbaken, mens du begynner å vri papiret inn mot midten av lang siden, så du får en spiss.


Snurr helt til det ikke er mer papir igjen. Det kan være lurt å sette en tommel nederst på spissen mens du snurrer. Da får du den helt tett, slik at du kan klippe til hull nederst,  i den størrelsen du vil ha tilslutt.

              Nå skal du ha alle endene på toppen som du bretter inn i kremmerhuset.

   Brett inn på begge sider. Nå er kremmerhuset er klart til å fylles med sjokolade.


              Så er det bare å leke seg med fantasien og dekorere i vei.




          Ett hjerte til kjæresten min, med en liten søt pære i midten.


Dagens sitat :


On your journey to your dream, be ready to face oasis and deserts. In both cases, don't stop
                                               Paulo Coelho

Det var den siste i hyttas enkle 3 retters middag.
Ønsker alle en fin helg. Selv skal jeg jobbe hele helga, men jeg elsker jobben min, så skal jeg kose meg på jobb:O)

4 kommentarer:

  1. :o) Her var det mye kreativt bakst.Går det an å utfordre deg til å lage ei kake med "Fish-logoen" jeg har øverst på bloggen min da, eller blir det for mange detaljer å ta hensyn til?? :o)

    SvarSlett
  2. Oi, den var jo detaljrik ja ;O) tja jeg lever etter prinsippet at ingen ting er umulig, så jo det hadde nok gått an å få til noe i nærheten ihvertfall:O)

    SvarSlett
  3. :o)....så kanskje ved en senere anledning det kan gå an å få lagd ei kake m Fishlogo på bestilling da? :o) (den narren m.fiskestanga kan jo evt droppes da.)Lykke til med dåpskaka :o)

    SvarSlett
  4. Ja det skulle ikke være umulig det....alltid morsomt å kunne servere en så spesiell kake. Og heller ikke umulig å få til "narren", sånn i likheten ihvertfall. Takk for det, og en god helg til deg.

    SvarSlett