VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

torsdag 12. august 2010

Spiderman

Hei hei. I dag vil jeg vise dere hvordan min røde spiderman er blitt til. Jeg bakte den til en gutt på 5 år og min sønn på 5 år synes det var himmla unødvendig å lage slike kaker til andre gutter;O) Og jeg måtte dyrt og 
 hellig love at jeg skulle bake en maken til han også en gang.








Ytstyret jeg bruker for denne jobben er et kjevle, en rund glass skål som utstikker, en kniv, smoother, pensel og en skål med litt vann og en sugar craft gun.

                                Jeg har bakt en oval sjokoladekake som er dekt med rød marsipan. Hvordan jeg har dekt kaken med marsipan kan du se her



                                    Jeg kjevler ut et lite stykke av hvit marsipan og stikker ut en sirkel.


                                          Del sirkelen i to


                                          Og del den ene halve i to igjen.


Så bruker du en pensel og tar vann på under øynene, før du fester det til kaken på denne måten.


Så bruker jeg den fantastiske sugar craft gunen jeg har. Med dette verktøyet i hus kan du lage utrolig mye fint til kakene dine. Jeg er avhengig av min.


                                    Legg på remsen og skjær det til slik at det passer rundt øynene.

Bruk sugar craft gunen og lag lange remser. Om du ikke har sugar gun så kan du rulle marsipanen med fingrene, men dette er mye vanskligere å få pent.


                                          Legg så på remsene i dette mønsteret.


                               Etterpå går du over og lager buer i mellom remsene som danner spindelvevet.


                                          Å vips du har en kjempe tøff spiderman.


Ønsker alle en strålende uke. Nå tar jeg meg bloggfri, kakefri og jobbfri og blir borte 1 uke. Men kommer sterkere tilbake, klar for flere oppdateringer i my sweet world:D

Camilla.

9 kommentarer:

  1. Kan man bruke lakrislisser? Kul kake altså.

    SvarSlett
  2. Ja det går jo ann å prøve seg frem. Vil tro det vil gå bra. Bare husk å "lim" snørene fast med vann på marsipanen.
    Lykke til.

    SvarSlett
  3. Har du oppskrift på kaken du har brukt, og har du brukt oval kakeform? Marita

    SvarSlett
  4. Har brukt sjokoladesukkerbrød som du kan finne på bloggen her. Til fyll brukte jeg tobleronekrem som du lager ved å smelte 400 gr toblerone og 1 dl fløte sammen på svak varme. Avkjøl i kjøleskapet til den er helt kald. Så visper du den opp med en miksmaster og fyller kaken.
    Ja denne er laget med oval form.
    Lykke til.

    SvarSlett
  5. Takk for svar. :-)

    SvarSlett
  6. Ennå ett spørsmål. :-) Anbefaler du å bruke marsipan, ikke fondant?

    Marita

    SvarSlett
  7. Jeg bruker aldri fondant, men det går sikkert fint å bruke det også. Jeg synes bare smaken er mye bedre på marsipan.

    SvarSlett
  8. Hei.Kan man lage en sjokoladebunn i spidermanform så fyller man inni med sjokoladekrem og etterpå fikser man de fargene som trengs?Hvor får man skaffet de fargene og mønstrene som skal være på spiderman,

    Takk

    SvarSlett
  9. Hei. Tøff kake, jeg tenkte å skaffe meg den sugarcraft gun’n - men ser at ved fondant anbefales pme petal base - matfett. Gjelder det også ved marsipan? Kan man også bruke delfiafett? Mvh

    SvarSlett