VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

mandag 1. juli 2013

Peon wedding cake



 Hei og god morgen.
Juhuuu. det er i høyeste grad WEDDING TIME. Jeg ELSKER når jeg kan bake bryllupskaker. Det er liksom kaken over ALLE kaker det. Og heldig som jeg er så har jeg fått så godt som frie tøyler med denne kaken.
Flotte Linda og Aino skulle gifte seg, og jeg fikk æren av å lage perlen på kakebordet.





Kaken er satt sammen av 5 etager hvorav "bling bling" etagene er seperatorer som er pyntet med blinkende strass. Dette gjør kaken høy og elegant.



 Bruden hadde peoner i bryllupsbuketten sin, og jeg har hverken laget det før eller har utstikkere til det. Men med litt kreativitet, så ble det da noe som lignet. Jeg testet blomsten med ett "hvilken blomst er dette" på FB, og de fleste så hva det var, så da fikk de være med på kaken.



 Denne kaken kjørte jeg å leverte selv. Den var VELDIG høy, og måtte monteres på kakebordet.

 På alle kakene brukte jeg royal icing som jeg farget i dus rosa, og brukte stensil for å få ett nydelig mønster.
Alle perlene rundt kaken er laget i marsipan og håndrullet.

 Rosa peon. Mine aller første sådan. Jeg synes det er vakkert når blomstene er litt store og iøyenfallende.



   
                               

 De største blomstene jeg noen gang har laget.
De er laget i marsipan som jeg blander med tylose. Lager de 3-4 dager før de skal på kaken for at de skal tørke tilstrekkelig til at de beholder fasongen når de skal brukes.




Og slik så kaken ut når den kom på kakebordet.

Jeg har mange flere bryllupskaker i kalenderen, så det er bare å kikke innom siden min ved en senere anledning for å ta en titt.
Ha en fin dag videre.

1 kommentar: