VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

lørdag 23. februar 2013

Fylte pastaskjell.


Jeg holder på å gå konkurs....Ihvertfall om ingen snart tar fra meg PCn min og sperrer Pay pal kontoen. Jeg har dypdykket inn i E bay verden, og jeg kan LOVE dere MASSE nye innspill på kaker i nærmeste fremtid. 
Men det blir dyrt...Veldig dyrt. Men hjelpe meg så mye fint som er på tur fra Hong kong til Lillehammer :D 
Feks 100 spiselige 24k gull ark, 100 spiselige sølv-ark og 150 mg gullstøv er på tur RETT i postkassa mi. Gjett om dessertene og kakene skal heves til toppnivå i nærmeste fremtid. 
Jeg har virkelig gjort ett par scoop de siste dagene, og jeg gleder meg noe voldsomt til å sjekke postkassa til uka. 
Men i dag er det ikke søte kaker, men derimot ett middags forslag som serveres. Jeg bobler over av skapertrang både på mat og kaker om dagen, så det lover godt for videre innslag. 
I dag serverer jeg en pastarett, hentet fra Carla Bardi sin pasta bok, og jeg har justert den til å passe husets smaksløker. Håper den kan inspirere til litt kjøkkenglede. 


Ingredienser til 6 stk: 
30 store conchiglioni(pastaskjell)
400 gr frossen, hakket spinat(tint)
1 stor håndfull friske spimat blader
1 liten løk, finhakket
400 gr ricotta
125 gr revet parmesan
2 ss fenikkelfrø( Det var ihvertfall 1,5 for mye etter mine smaksløker)
20 basilikumblader, hakket
3 hvitløkfedd, finhakket
1 ss extra virgin olivenolje
6 vårløk, hakket
1,5 kg tomater, grovhakket
1 ss sukker
1/2 boks kyllingskinke fra Terina(eller hva annet av kjøtt du liker)
salt og nykvernet pepper




Finn frem 30 conchiglioni skjell.
Kok pastaskjellene i en stor kjele med lettsaltet vann. Kok til de er all dente.
Hell av vannet og avkjøl så skjellene.



Ricotta er italiensk og er EGENTLIG ikke en ost siden den ikke lages av ostestoffet i melka, men av avfalsproduktet myse. Den er hvit og bløt og kan ligne litt på cottage cheese. Helt perfekt til å bruke i forskjellige pastaretter, og jeg bruker den også i flere typer desserter. 

Spinatfyllet:
Klem vannet ut av den tinte spinaten og ha den i en stor bolle.
Forvell den ferske spinaten raskt i kokende vann, og la dem renne av og ha dem også i bollen.
Ha løk, rocotta, fennikel, basilikum, og hvitløk i spinatbollen.
Hakk små terninger av kyllingskinken og ha i.
Bland alt sammen og smak til med salt og pepper.




Tomatsuasen:

Varm oljen i en dyp stekepanne og stek vårløken i 2 minutter.
Tilsett tomatene, suker, salt og pepper, og småkok i 30 minutter.
Smaksett med salt og pepper.

Fordel tomatsausen på ett ovnsfast fat, og plasser pastaskjellene oppå sausen.


Fyll en sprute-pose med spinatblandingen. Har du ikke det, så kan du lage det av en dobbel brødpose. Klipp hull i hjørnet og sprut blandingen i skjellene slik at de akkurat blir fylt.
Strø over litt ekstra parmesan.
Dekk fatene med aluminiumsfolie og stek dem i ovnen på 180 gr  i 20 minutter. Så fjerner du folien og steker 5 minutter til eller til osten blir gyllen.


Legg litt tomatsaus på hver tallerken og anrette med antall skjell du tror magen har lyst på.
5 stk burde holde per pers, siden det er ganske mye mat i hvert skjell.



Ser det ikke godt ut?


Da er det bare å spise og kose seg. Håper det smaker.

Ønsker alle en fin helg, og kos dere med de som dere er glade i.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar