VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

lørdag 25. september 2010

Tur wraps med kyllingfile.

Når man skal på tur så synes jeg det skal være med god mat. Men det skal være enkelt, for man har sjelden muligheten til å styre for mye med maten.
Vi bestemte oss for en fjelltur når vi var på hytta, og med oss i sekken hadde vi deilige turwraps.


Ingredienser:

Tortilla lefser
Kyllingfile
Burrito mix
Rømme
Taco topping
Salat
Mais





Alt man trenger for god turmat.


 Jeg blander tacotopping mix i rømmen, noe som gir en utrolig god smak.

Jeg steker kyllingfileen i biter og tilsetter burritos mixen. Legg på salat blader, rømme, kyllingbitene og litt mais på tortillalefsene.


Pakk lefsene sammen til en firkant, slik at ikke noe av fyllet kan dette ut.


 Så pakker du inn lefsene en og en i aluminiumfolie.


 Lefsene kan spises som de er, men om man har mulighet, så smaker de ekstra godt om man griller de noen minutter på bål. Vi fant en koje på fjellet med ildsted, så da ble det varm mat på oss.


Ferdig grillet tortilla lefse


Små barnehender klar til å spise maten sin. Mine barn elsker denne form for mat på tur. Mye bedre en brødskiver.


Dagens ordtak:
Utsett aldri til i morgen hva du kan nyte i dag.

Da er det bare å nyte resten av helgen, og eventuelt lage kyllingwraps om du skal ut på søndagstur i morgen.

2 kommentarer:

  1. det er bedre med fahitas mix fra santa maria :)

    SvarSlett
  2. Ja her kan man bytte ut med hvilken mix man vil...taco, burrito, fahitas osv...jeg for min del er ikke så gla i fahitas mixen, men synes den litt sterke smaken til burrito mixen er god.
    Og man kan tilsette andre grønnsaker, ost osv også....Bare å lage etter ønske :O)

    SvarSlett