VELKOMMEN

Velkommen til Camillas mat og kakedesign! Liker du å lage kaker eller få inspirasjon til å gjøre det litt annerledes enn du pleier, så håper jeg du vil finne inspirasjon til litt kakeglede på bloggen min. Her kan du finne oppskrifter på feks de populære Sarah Bernard, masse forskjellig konfekter, bryllupskaker å også forskjellig type mat. Jeg elsker å utfolde meg på kjøkkenet, så jeg håper å kunne gi noen ideer i mat og kakeverden. Legg veldig gjerne igjen en kommentar, eller send meg en epost til cakildal@bbnett.no. Jeg har også side på facebook som du kan bli medlem av for å få jevnlige oppdateringer på innleggene mine. Trykk her og lik siden.

torsdag 2. september 2010

Spansk salat.

Det er første høstdag, men jeg nekter å gi slipp på grill sesongen heeeelt enda. Siden solen skinner i dag, legger jeg ut min pappas spanske salat, som jeg bruker mye til middagene om sommeren. En perfekt grillsalat.

Ingredienser :

Rapidsalat
Friske tomater, søte cherry tomater.
Paprika
En liten rødløk
Oliven( for de som liker dette)

Oliven olje
God balsamico eddik
Salt og pepper
Hakk paprika i små biter, riv salaten( ikke skjær den, for da mister du ckrispheten i den ) del tomatene i to, og skjær rødløken i tynne skiver.
Ringle over litt balsamico og olivenolje og del oliven i to. Jeg bruker oliven som er fylt med fetaost i denne salaten.          Og så det aller viktigste : salt og pepper. Og da bruker jeg Maldon salt og nykvernet pepper( her funker IKKE strø varianten av salt og pepper)Mange har rista på hode over at jeg bruker salt og pepper på en salat, men bare prøv og dere vil elske det. Så er den ferdig til bruk.
Dette er en salat jeg bruker til all slags grillmat. Kjempe god til både kjøtt og fugl. Av en eller annen grund så er dette blitt sommer salaten min, og så lager jeg andre salatvarianter til maten jeg lager om vinteren...men den kan jo helt fint brukes året rundt og til mye forskjellig utenom grillmat.
Det var siste rest av tviholdinga på sommern...neste blogg blir nok mer tilspasset årstiden ;O)

Camilla.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar